Walters People is de specialist op het gebied van bemiddeling van zowel tijdelijke als vaste medewerkers binnen de financiële en business support vacatures. Het is het doel van dit uitzendbureau om zo snel mogelijk de perfecte match te vinden. De perfecte kandidaat voor opdrachtgevers en de meest passende baan voor werkzoekenden die zich bij Walters People hebben aangemeld. Walters People is actief in landen zoals België, Frankrijk, Nederland en Spanje. In Nederland ligt de focus van het uitzendbureau in de regio's Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht.
De mensen bij Walters People zijn specialisten. Dankzij de sterke specialisatie heeft specifieke arbeidsmarkt en branchekennis over de posities waarvoor zij werven. Hierdoor kan dit uitzendbureau hun klanten van optimaal advies voorzien en de juiste kandidaten voorstellen. Walters People werkt niet op basis van individuele commissies. Hierdoor hebben klanten van dit uitzendbureau toegang tot al de kandidaten en werken de consultants samen om de beste match tussen werkgever en kandidaat te vinden. Het uitzendbureau werkt snel en goed. Binnen 24 uur krijg je van het uitzendbureau de juiste kandidaat voorgesteld. Het verzorgen van een snelle en hoogwaardige dienstverlening is wat Walters People motiveert en daarmee willen zij zich onderscheiden. De hoogopgeleide consultants worden intensief getraind door een ervaren management team. Walters People is kandidaatgericht. Dat betekent dat kandidaten centraal staan bij dit uitzendbureau. Alle consultants nemen gemiddeld 8 interviews per week af op het kantoor. Vervolgens trekken zij voor elke kandidaat die aan u wordt voorgesteld minimaal twee referenties na. De kandidaten in het netwerk zijn persoonlijk bekend bij het uitzendbureau. Tevens zijn hun kwaliteiten en ambities bekend. Kandidaten worden daarnaast getest op kennis, talen en vaardigheden. Zij krijgen van Walters People intensieve begeleiding en kunnen via de Walters People Academy kosteloos workshops volgen om zich te blijven ontwikkelen.
Onbeschoft
Onbeschoft aan de telefoon
Disrespectful, waste of time
This company is extremely eager to contact you when they want to get your profile but they do not care to provide feedback to you when they make express promises to do so. Even if one contacts them, they do not respond. It is a gigantic waste of time and effort to meet with them. They could show the tiniest amount of respect by letting one know the outcome of your application. Steer clear!
Sterke punten
Wonderful office
Zwakke punten
The wonderful office does not match the 'service' received.
Solliciteren
Ik heb sinds ik afgestudeerd ben over de jaren heen toch wel een kleine 30 sollicitaties gedaan bij Walters People. Nooit reactie ontvangen. Ze contacteren je enkel als het hun uitkomt, als ze de perfecte kandidaat hebben gevonden. Als je ze belt en eindelijk iemand te pakken krijgt is de beheerder van de desbetreffende vacature er nooit en 'gaan ze het doorgeven.'
Afgrijselijke recruiter/interimkantoor. Wil je beter geholpen worden ga dan naar Randstad, daar krijg je tenminste nog reacties.
Sterke punten
/
Zwakke punten
0 communicatie, 0 respect.
Slechte afspraken
Bedrijf komt haar afspraken niet na.
Eerste videogesprek net voor tijd afgezegd.
Volgende gesprek "vergeten"
Derde gesprek "weer vergeten"
Dan ben ik wel klaar met dit bedrijf.
Sterke punten
Vriendelijke sprekers
Zwakke punten
Komt geen enkele afspraak na
Slechte intake Anouk Visser Walters People
Vandaag had ik een intake gesprek bij Walters People.
Eerst zal ik mijn hand in eigen boezem steken, want ik was 10 minuten te laat voor mijn intake (stom stom), waar ik zelf natuurlijk ook van baalde.
De locatie is in het WTC, dus behoorlijk groot.. Zoekend naar een parkeerplaats (waar je aardig voor mag betalen per 5 minuten) en vervolgens het juiste gebouw nog vinden. Idd ik had gewoon nog eerder van huis moeten vertrekken (kortom meer dan een uur reistijd vanaf mijn huis).
Vervolgens kwam Anouk zelf ook nog 15 minuten later de kamer in, waar ik mocht wachten. Ik bood mijn excuses nog aan en ze gaf aan ik heb maar 45 min gereserveerd voor dit gesprek dus we moeten er snel door heen (nog maar 15 min over). Begrijpelijk, maar er was vervolgens totaal geen sprake van een vriendelijk gesprek maar eerder ijskoud met vragen die ik via de mail ook nog wel had kunnen beantwoorden. Eerst alle diploma's af (of ik ze wel of niet had behaald, heel praktisch maar niet efficiënt) en daarna wat standaard intake vragen. Er kon geen glimlach niks vanaf en ik voelde me gewoon ongemakkelijk worden.. Ik werk al ruim 5 jaar ad interim, veel intakes gehad maar dit was echt geen fijn gesprek. Als ze een robot voor mij hadden gezet, dan zou dit hetzelfde effect hebben gehad, kijkend naar de interactie.. (bijna niks dus). Het gaat mijn inziens altijd om het gevoel wat iemand achter laat en dat voelde niet goed. Ik ben zelf ook maar op dezelfde manier gaan antwoorden, maar dat past helemaal niet bij mij. Vervolgens moest ik nog een Engelse test maken en een foto voor in het dossier.
Als ik consultant zou zijn en ik had in haar schoenen gestaan, dan had ik gevraagd of ik alleen wat praktische vragen zou mogen stellen (gezien de tijd) en gevraagd aan de kandidaat of er bereidheid zou zijn om nog een keer naar kantoor te komen of desnoods nog een Skype gesprek er achteraan plannen.. Omdat ik het belangrijk vind om écht een goed beeld te krijgen van de kandidaat. Dan had ik de Engelse test wel laten doen en de foto, zodat de kandidaat toch niet helemaal voor niets is gekomen.. Dan had er uiteindelijk veel meer een gevoel van verbinding ontstaan.. Dat is tenslotte waar het om draait toch..? Of gevraagd aan de kandiaat waar hij/zij zich goed bij voelt gezien de tijd? Snel er doorheen of niet, nieuwe intake, opvolging nog via Skype etc etc.. Mijn inziens zijn kandidaten/sollicitanten ook klanten.. De plank is (wat mij betreft) misgeslagen.. Helaas..
Telleurstellend
Ze bellen en mailen alleen maar wanneer het hun uitkomt. Ik heb meerdere keren contact met ze gezocht omdat mijn profiel perfect aansloot op openstaande vacatures. De contactpersonen zijn nooit beschikbaar wanneer je ze probeert te bereiken en nooit reactie gehad op mijn emails. Nu dat ik een baan heb, hebben ze twee keer contact met me gezocht. 1 keer via de telefoon gesproken (en ook deze feedback gegeven en verteld dat ik niet meer beschikbaar ben) Wordt ik de week daarna weer benaderd... En en al slecht, sorry!
Sterke punten
Het allereerste contact was leuk, maar ja, dan hebben ze je waarschijnlijk nodig voor in hun bestand.
Zwakke punten
Zie hierboven.
slechte ervaringen met walters people
Helaas kan ik bovenstaande reviews alleen maar beamen.
Heb sinds de oprichting van Walters People al ruim 70 tot 80 keer gereageerd op passende vacatures, maar nooit uitgenodigd voor een intakegesprek, laat staan voorgesteld.
Ze zeiden ook dat vijftigplussers een eerlijke kans zouden krijgen, maar ik ben er inmiddels wel achter dat dit helemaal niet het geval is. Laatst op een passende vacature gereageerd, die heel mooi aansloot op mijn wensen, ambities en ervaring. Ik heb de rekruiter Inge van Heesch gebeld, maar madame nam niet eens de moeite om even mijn cv erbij te pakken en de vacature door te spreken.
Bits en kortaf was de toonzetting. Daarna niks meer gehoord van deze arrogante recruiter. Het is net een frikadelleportiek: je stopt je cv erin en als die er na een week nog niet is uitgehaald is die automatisch geexpireerd.
Je blijft dus aan een dood paard trekken
Sterke punten
Ze blijven volharden in hun werkwijze: liefst kandidaten met 2 tot 5 jaar werkervaring (ervaren starters) en kandidaten met 5 tot max tien jaar werkervaring( ja leeftijdsdiscrimatie dus) met de ervaring van een vijftigjarige en een het minimumloon van een 18 jarige. En dat in een markt waarin de economie floreert en er een tekort is aan goed (financieel) personeel. Bij hun dus blijkbaar niet, want ze selecteren nog wel even door tot ze hun wenskandidaatje hebben. Erg knap dus.
Zwakke punten
Arrogante recruiters met een dedaine houding naar ervaren kandidaten boven de veertig. Slechte communicatie. Geen terugkoppeling. Imagebuilding met een hoop bla bla bla op de website, recruiters met tandpastasmiles, die het geen moment waar kunnen maken.
Slecht slecht slecht
Wat een slecht werving en selectiebureau! Ze bellen of mailen NOOIT terug. Je kunt gewoon geen contact met ze krijgen... Slecht!
Sterke punten
geen
Zwakke punten
bellen en mailen nooit terug
Wat een slecht bureau
Ik heb in eerste instantie een leuke intake gehad met een medewerker van Walters People. We hebben een uur gesproken en alles doorgenomen. Daarna niks meer van ze vernomen. Als je ze belt omdat ze functies hebben die perfect aansluiten op je werkervaring en profiel zijn ze niet bereikbaar. Verschillende malen gebeld en gemaild, je krijgt gewoon geen antwoord. Zou überhaupt niet meer via zo een bureau willen werken!! Onprofessioneel!
Sterke punten
Ze hebben goede en leuke intake gesprekken maar that's it!
Eerst doen dan denken mentaliteit: Ongeorganiseerd, denigerend en komen afspraken niet na.
Ze hadden een functie voor mij en daarom uitgenodigd voor een gesprek. Eenmaal aangekomen bij het gesprek werden mij vragen op een denigerende manier gesteld, waarvan ze het antwoord wel wist als ze mijn CV had had gelezen (Die notabene recht voor haar neus lag). Ook zeiden ze dat de functie eigenlijk niks voor mij was.
Uiteindelijk zouden ze mij toch voorleggen. Een week later mail ik voor een update, blijkt dat ze het toch niet hebben voorgelegd. Ze hadden wel een andere functie voor mij, info zou mee gestuurd worden in de bijlage. Maar bijlage ontbrak. Zeer ongeorganiseerd!
Sterke punten
-
Zwakke punten
Ongeorganiseerd, denigerend en komen afspraken niet na.
Slechte organisatie
Maken afspraken die ze nimmer nakomen. Gesprekken voeren zonder iets te kunnen betekenen. Ondanks enthousiasme, nooit meer van zicht laten horen.
Klopte bedrijf. Puur database vullen.
Sterke punten
Geen sterke punten.
Zwakke punten
Puur oplichterij.
Leuke organisatie maar kunnen nooit wat voor je betekenen
Ooit een leuk 1e gesprekje gehad bij Walters People en daarna om het half jaar is een telefoontje hoe het met je gaat en of ze nog wat voor je kunnen betekenen.
Als je inderdaad vraagt dat ze wat voor je gaan zoeken hoor je nooit meer wat van deze mensen, als je zelf reageert op een functie hoor je na 2 weken dat je niet geschikt bent en als je vraagt waarom krijg je wederom hier ook geen antwoord op. Waardeloze organisatie.
Sterke punten
vriendelijk
Zwakke punten
Kunnen niks voor je betekenen. Veel beloven en niks geven doe een gek in vreugde leven.
Hullen zich in stilzwijgen
Een leuke baan gezien en daarop gereflecteerd. Ontvangstbevestiging ontvangen onder meer met de mededling wanneer je binnen 14 dagen niets hebt gehoord je bent afgewezen.
Na een paar dagen een reactie van de recruiter, waaruit een kennismakingsgesprek volgde.
Om voorgesteld te kunnen worden had zij een referent nodig. Gezegd dat ik eerst om toestemming ging vagen alvorens gegevens door te sturen.
Gegevens later ontvangen en doorgegeven aan recruiter.
Een week later gebeld want ik hoorde niets meer. Telefoon ging gelijk naar voicemail, deze ingesproken.
De volgende dag via de receptie geprobeerd en zij zou een mail sturen naar de recruiter.
Eind van de week, want het bleef wederom angstvallig stil; weer gebeld. Via de receptioniste vernam ik dat niemand aanwezig was vanwege een bedrijfsuitje.
(gezien mijn bedroevende resultaten vraag je je dan toch af waarvan dat wordt gefinancieerd...)
Begin tweede week weer gebeld. De receptioniste kon de recruiter niet vinden in haar systeem...
Later vernam ik van de receptioniste dat zij had gehoord via haar manager dat de recruiter door het gebouw wandelde. Zij adviseerde om een mail te sturen.
Tegen beter weten in dit wederom gedaan.
Tot op heden taal toch teken vernomen van de recruiter.
Sterke punten
Zijn er niet.
Zwakke punten
Telefoon gaat geijk over naar voicemail.
Reageert totaal NIET op emailen en/of voicemailberichten.