Goedemiddag. Mijn naam is Vladislav. Ik heb onlangs contact opgenomen met Uber en gesolliciteerd naar een baan als koerier. Een vertegenwoordiger van Adecco uit de gemeente Venlo heeft contact met mij opgenomen en een telefonisch interview afgenomen. Kort na ons gesprek schreef Adecco mij dat ze problemen hadden om mij te identificeren. Omdat ik een staatsburger van Oekraïne ben en ze mijn documenten, die ik ze overigens niet heb verstrekt, niet kunnen herkennen! Ik heb alle documenten voor officieel werk in Nederland en ik heb al officieel in Nederland gewerkt. Medewerkers van Adecco wilden mijn probleem niet eens begrijpen en antwoordden eenvoudigweg dat het onze zaken niet waren en dat is alles! Eerlijk gezegd is het niet mijn schuld dat ik een Oekraïens staatsburger ben en misschien heeft iemand zijn eigen negatieve ideeën over mijn nationaliteit. Ik heb recht op arbeid en dit recht wordt verleend door de Nederlandse autoriteiten! Als Adecco en haar medewerkers hun taken niet kunnen vervullen, hebben zij niet het recht om met Uber samen te werken. U heeft 17.000 aandeelhouders in Addekko, maar u kunt niet goed een systeem opzetten voor de identificatie van buitenlandse documenten?
Sterke punten
Die zijn er niet!
Zwakke punten
Medewerkers lossen geen problemen op. Het buitenlandse documentidentificatiesysteem werkt niet goed. Schending van de mensenrechten