XL Studenten Uitzendbureau is het slimme uitzendbureau gespecialiseerd in het uitzenden van studenten en net afgestudeerden op MBO, HBO en WO niveau. U kunt bij ons terecht voor ad hoc aanvragen, parttime dienstverbanden, projecten of (tijdelijke) fulltime opdrachten. XL zorgt voor flexibiliteit in uw personeels organisatie.
Het begon allemaal leuk. Tot op het moment dat ik betaalt moest worden. 3 weken lang er achter aan moeten bellen en elke week weer zeggen: "ja donderdag staat het er echt op" zo triest die lui.
Plus ze hadden gezegt dat na 2 weken mijn gegevens gewist zouden worden 3 kwart jaar later word ik nog steeds dood gegooid met die mails van hun en wat opvald is dat het al heel lang en heel veel dezelfde Adv. Ze zoeken al een half jaar naar een winkel stylist om de Xenos in te richten. Echt triest.
Ik hoop dat die mensen een keer de verkeerde tegen komen want zo ga je gewoon niet met mensen om.
heel simpel.
Studenten XL geeft meer om haar opdrachtgevers dan personeel. Op oudejaarsavond had ik mijzelf aangemeld op een opdracht. Ik werd 3 uur van te voren afgebeld waarbij ik oudejaarsavond alleen thuis moest vieren. XL heeft gezegd dat ze helemaal niks gaan vergoeden. Terwijl als dit andersom was gebeurd ik in grote problemen zat. Als student kan je beter als zzper werken bij verschillende platforms zoals Temper of YoungOnes dan dat je jezelf in dienst laat nemen. XL STUDENTEN UITZENDBUREAU IS NIET AAN TE RADEN ! BEGIN ER NIET AAN!
Sterke punten Je kunt ze bellen
Zwakke punten - slechte communicatie naar personeel
- oneerlijke verhouding tussen personeel en opdrachtgever
- negeren je mails
- lage salaris
Twee maanden, 10 telefoontjes en talloze emails later nog steeds mijn loon niet ontvangen. Je wordt alleen maar doorverbonden en krijgt verder niks te horen.
Stelletje onwetende mensen die daar werken.
krijg je een contract staat er een relatiebeding in??
-Ik weer contact met ze opgenomen betreffende relatiebeding dat het niet bedongen mag worden met een minderjarige. Kreeg ik als antwoord terug: Ja dat mag zeker wel want dat krijgt iedereen mee in zijn contract.
- krijg ik de vraag of ik een nachtdienstje wil draaien als garderobe dame van 23:00 tot 07:00?? Moest ze weer duidelijk maken dat een minderjarige GEEN nachtdiensten
mag werken.
-gekloot met je gewerkte uren, word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Na 2 weken nog steeds mijn volledige uren niet uitbetaald gekregen.
Sterke punten In het begin vriendelijk totdat jij ze op hun fouten wijst. Komt de kat uit de mouw want ja wat weet een studentje...
Zwakke punten -loonstroken die niet kloppen
-uitbetalen van uren niet kloppen
- kennis van arbeidswet en regelgeving ver te zoeken. Jij als
1ste jaar MBO'er moet het ze duidelijk maken hoe het precies zit.
-fouten geven ze niet toe.
Meerdere keren contact gehad over het feit dat ik mijn persoonlijke gegevens niet kan aanpassen op de website. Er werd mij geadviseerd mijn sollicitatie naar een e-mailadres te sturen. Dit is inmiddels 2 weken geleden en heb er niets meer over gehoord. Tot op heden heeft niemand mij kunnen helpen met mijn gegevens aanpassen. Krijg nu dus ook steeds mailtjes voor vacatures 100km bij mij vandaan.
Ga alsjeblieft niet werken bij XL.
Het is een vreselijk bedrijf dat niet weet hoe ze met haar medewerkers om moeten gaan.
Tegen uitzendkrachten wordt continu gelogen en bedrogen en schijnheilig gedaan.
Tegen fulltime medewerkers zijn ze nog erger. Je wordt continu aan het lijntje gehouden, minimum salaris wat ook iedere keer niet verhoogd wordt, bonus systeem slaat nergens op want is onhaalbaar.
Daarnaast werk je bij XL iedere dag over en krijg je hier helemaal niets voor terug. Zelfs geen waardering.
Sterke punten - liegen en bedriegen
Zwakke punten Alles wat ik zojuist heb beschreven en nog erger.
Ik zag een super leuke vacature bij XLuitzendbureau, waar ik meer ervaring kon op doen voor als ik mijn 'hbo-social work' diploma zou behalen. Heel fijn, want als je rechtstreeks bij instellingen solliciteert, kom je er meestal niet doorheen, omdat je nog geen diploma hebt.
Ik werd na het solliciteren snel teruggebeld en ingepland voor een gesprek en zelfs al snel ingepland voor een dienst. Mijn geluk kon niet op, dacht ik nog!
Ik reageerde dagelijks op de diensten die beschikbaar waren in de flexpool en kon dus ook veel uren maken. Ik leerde veel van de instellingen en deed het ook met plezier.
Tot het moment van de uitbetalingen.. Ik kreeg veel te weinig uren uitbetaald. Een foutje is menselijk, dus het maakte mij niet erg veel uit en dacht bij mijzelf: ik bel ze wel! Nou.. succes ermee. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Je mails worden niet of onzinnig beantwoord. Telefonisch word je afgewimpeld (door 1 van de medewerkers zelfs ASOCIAAL behandeld). Diegene over de loonvragen is zogenaamd telkens 'net' in gesprek. Zelfs tijdens het ingeplande "loonvragen uurtje" (elke maandag tussen 11-12 uur) kan je ineens niemand bereiken. Nu had ik het geluk dat mijn contactpersoon een hele lieve meid is en zij erachteraan ging. Uiteindelijk opgelost. Ik dacht het zou wel.. en maakte gewoon weer wat uren. En ja hoor, het was weer raak 4 weken later en nog weer geen uitbetaling (tot heden nog niet overigens). Tot mijn schrik las ik toen de reviews op internet. Ik heb mij uitgeschreven en ben nog hard achter mijn geld aan. Ben benieuwd of ik dit dan toch echt volgende week eindelijk vervang.. ;)
Sterke punten - Leuke diensten
Zwakke punten - Afwimpelen aan de telefoon
- Van het kastje naar de muur sturen
- Te laat of te weinig uitbetalen of HELEMAAL NIET
In het begin alles goed, veel uren kunnen werken. Altijd heel flexibel. Tot ik een keer niet kon, dan werd er gedreigd met mijn positie in de pool. Want ja iedereen moet flexibel zijn... Nu is er een enorm gekloot met het salaris en als je mailt reageren ze gewoon niet. Wel op andere mailtjes, maar als het om het geld gaat heerst er struisvogelpolitiek. Afspraken daar doen ze niet aan, tenminste ze houden zich er niet aan. Zo jammer, want ik heb wel ervaring op kunnen doen en heb uiteindelijk een contract bij de opdrachtgever gekregen. Maar hoe XL nu met hun werknemers omgaat kan gewoon niet.
Sterke punten Op het moment niets. Wel fijn voor mensen die er niet afhankelijk van zijn.
Zwakke punten Dreigen met je plek in de pool, mensen voortrekken met diensten en rommelen met geld alsmede het zomaar zonder bericht verlaten van de loonstrookjes. Niet reageren op mails en afwimpelen per telefoon.
uitermate slecht uitzendbureau met onprofessioneel personeel die de vacatures waar jij als persoon naar op zoekt bent niet op jou wensen afstemmen.
ze vallen u telkens in de reden en willen uw verhaal niet uithoren en uiteindelijk word je geweigerd voor een solicitatie bij het uitzendbureau zonder dat je überhaupt je verhaal hebt kunnen doen.
ze zitten kauwgom te kauwen achter de telefoon en ze zijn zo snel en opdringerig.
kortom uitermate slecht, en ik ben blij dat ik hier geweigerd ben en niet via dit uitzendbureau ergens terecht ben gekomen want wie weet in wat voor bedrijf ik te werk gezet zou worden.
Beloven je gouden bergen, maar is achteraf bullshit! Heb mij meer dan 100% ingezet voor deze uitzendbureau. Het kan ze niks schelen! Ondankbaar en arrogant! ZEKER NIET AAN TE BEVELEN!
Sterke punten Niet!!!
Niet!
Zwakke punten Beloven je gouden bergen maar je krijgt er niks voor terug!
Zoals velen blijkbaar, heb ik ook een zeer slechte ervaring gehad met XL als werknemer. XL betaalt heel erg random (of niet!?) uit. Het termijn van uitbetaling ligt bij XL op maximaal 1 maand, nou ben ik inmiddels al twee en een halve maand verder en ik heb nogsteeds niet uitbetaald gekregen voor verschillende klussen.
Nou heb ik ook een keer voor XL gewerkt voor een mager loontje van bijna 7 per uur bruto. Nu sprak ik bij dat bedrijf een leeftijds genootje die daar ook net werkte en zij kreeg meer dan het dubbele betaald! Maarliefst 15 Netto per uur! Het zijn echt waar onbeschofte afzetters.
XL pakt de helft van je loon! Kijk bij andere uitzendbureaus bijv. temper waar ik gekeken heb en je komt de zelfde klussen tegen bij de zelfde bedrijven voor het dubbele salaris om dat temper dus niet zo onbeschoft is om de helft van je salaris te pakken per uur maar dan 1 per gewerkt uur.
Verder is de communicatie waardeloos. Je wordt onbeschoft en grof tewoord gestaan als je opbouwend kritisch bent over de boven genoemde punten en het is vaker voorgekomen dat terwijl ik aan het werk was voor XL een avond dat ze me gingen bellen voor een afwasbaantje voor 6 bruto per uur voor de zelfde avond. Het is echt een zooitje ongeregeld.
En nu is het maar de vraag of ik alles wel eerlijk uitbetaald ga krijgen waarvoor ik heb gewerkt of dat ik het hogerop moet gaan zoeken.
Ik zou zeggen zoek een ander uitzendbureau!!!
Sterke punten Mensen oplichten, werknemers waardeloos behaldelen.
Ik wilde af en toe wat bij verdienen en houd van werken in de horeca. Ook leek het mij leuk om regelmatig wat andere horeca zaken te zien en afwisselde werkzaamheden te hebben. Zo leek XL een bedrijf te zijn wat dit kan bieden.
Maar niets is minder waar. XL is (letterlijk) het afvoerputje als het gaat om werken in de horeca. Het grootste deel van de diensten dat wordt aanboden betreft werken in een spoelkeuken. Het salaris voor verschillende diensten is in vergelijking met wat normaal is in de horeca ook verre van toereikend en valt gemiddeld zo'n 2,- p.u. lager uit. Ook tijdens de dienst word je niet beschouwd als volwaardig lid in de bediening bijvoorbeeld, maar ben je gewoon het loophondje.
Ik heb 7 weken op het salaris van mijn eerste opdracht moeten wachten. Dit was daarnaast ook een opdracht die ver onder mijn niveau was. Toen het salaris er eindelijk was, bleek dit nog niet de helft te zijn van wat mij werd verteld. Na veel te hebben gebeld hierover en misschien wel 20 keer te hebben gemaild is er nog steeds niets aan gedaan.
Mijn tweede uitzendopdracht was voor een dance event. Ik keek hier naar uit. Maar helaas, XL had het gore lef om 40 minuten voor vertrek van huis af te bellen.
Hoe maak je jezelf geliefd bij je werknemer....
Kortom XL is een organisatie die er totaal niet voor haar werknemers is. Er werken een paar meisjes die aardig de telefoon opnemen, maar uiteindelijk niets kunnen betekenen voor je. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Communicatie is verschrikkelijk. Pas na het sturen van geïrriteerde mailtjes wordt er contact met je opgenomen. Er is ettelijke keren excuus aangeboden met de belofte dat het beter zal verlopen in de toekomst. Uiteraard komt daar niets, maar dan ook niets van terecht.
Verschrikkelijk.
Sterke punten Niet reageren, niet opnemen, excuus aanbieden, mensen afbellen, geen salaris betalen
In het begin ging het goed, er werd duidelijk gecommuniceerd en ik kreeg netjes mijn loon betaald, totdat ik op een gegeven moment te horen kreeg dat ik op non-actief werd gezet. Ik heb vervolgens gevraagd aan een nieuwe medewerkster die Marloes heet hoe dit zat, en zij zei dat dat kwam door een slechte review van iemand van Greetz. Ik ben dus op non-actief gezet door een slechte review, terwijl ik bij meerdere opdrachtgevers wél goed werk verricht heb. Ik ging vervolgens aan Marloes doorvragen hoe het kwam dat ze me niet goed hebben gevonden, maar ik kreeg geen antwoord. Ze ging maar de vraag ontwijken en bij de derde keer zei ze dat ze me op van het systeem wilde verwijderen, terwijl ik simpelweg gevraagd had hoe het kwam hoe dit gebeurd is. Verschrikkelijk.
Sterke punten Het uurloon is soms hoog
Zwakke punten Belachelijk respectloze houding van sommige medewerkers (looking at you Marloes)
Wisselvallige communicatie
Blijkbaar racisme
Ik raad xl uitzendbureau(Amsterdam) bij iedereen ten zeerste af!!
Communicatie is echt belabberd, het duurt meer dan een week voordat je een reply op je mails krijgt ALS ze tenminste terug mailen. Met een typisch nederlandse naam en een cv vol met gaten kan je direct aan de slag. Heb je een niet westerse naam, ben je hoog opgeleid en heb je een goedgevulde cv,dan zijn de vacatures zogenaamd komen te vervallen. Een kennis heeft een aantal keren via xl gewerkt en moest meerdere weken op haar salaris wachten!! Ook op haar vele telefoontjes en mailtjes werd pas na 5 dagen gereageerd.
Zwakke punten Discriminerend en ze hebben totaal geen communicatieve vaardigheden.
Via google op hun site terecht gekomen en gesolliciteerd voor een simpele baantje onder mijn niveau. Na een week of twee reactie gekregen dat er voldoende kandidaten zijn, oke kan gebeuren. Erna vier keer gesolliciteerd voor verschillende baantjes en alle vier keer dezelfde standaardmail ontvangen dat er voldoende kandidaten waren. Terwijl de vacatures nog op de site stonden. Ik heb ook vaak gebeld en nagevraagd of die vacatures nog open stonden en ja hoor, ze zoeken nog mensen.
Ik had het vermoeden dat zij sollicitanten op basis van hun naam oordelen en niet op de kwaliteiten. Omdat ik een buitenlandse naam heb, besloot ik om maar onder een oerhollandse naam te solliciteren met slechts een middelbare schooldiploma en weinig werkervaring en ja hoor! Direct een belletje of ik wil komen werken. Wat kan je hierop nog zeggen?
Zwakke punten Veel leugens die een kind nog niet gelooft, selecteren sollicitanten op basis van hun naam. Elke keer dat ik iemand van de uitzendbureau aan de lijn had, leek het alsof ik met amateurs te maken had.
Vreselijk bedrijf. Ik ben ten eerste op "non-actief" gezet omdat ik ziek was en niet kon werken, waardoor ze niet op mij konden bouwen.. non-actief betekent dat je helemaal niet meer voor ze kunt werken. Ook heb ik hard gewerkt om wat centjes te verdienen, waarna ik gewoon niet ben uitbetaald! Ik heb meerdere malen gemaild en gebeld, maar het maakt ze niks uit. Als je belt, zegt men zet het maar op de mail en als je mailt, reageren ze gewoon niet.
Verder plannen ze je ergens in sturen ze een bevestiging per mail, waarop jij nog moet reageren zodat ze weten dat de bevestiging in goede orde is ontvangen (het is gewoon mail, kan niet echt kwijtraken) en na dit alles moet je nog steeds elke dag inbellen voor de volgende dienst, ook al ben je aan het werk. Ook moet je werkbriefjes faxen en in tegenstelling tot wat zij zeggen over dat de uren toch wel worden doorgegeven, is dit niet het geval.
Sterke punten Geen
Zwakke punten Te veel onzin, chaotisch, betalen niet normaal uit. Wat je je maar kunt bedenken
Ingeschreven via de website. Na verloop van tij een mailtje gehad over een vacature waar ik op gereageerd had. Of ik even telefonisch contact op kon nemen. Toen ik ze belde was mevrouw te druk of ik na het weekend even terug kon bellen. Na het weekend gebeld was mevrouw ook druk en zou ik de volgende dag teruggebeld worden. De dag nadat ik teruggebeld zou worden toch maar weer even gebeld. Mevrouw was uiteraard weer niet bereikbaar en ze zou mij de volgende dag weer terug bellen. Uiteraard weer niet gebeurd. Een e-mail gestuurd waar tot op de dag van vandaag nog geen reactie op terug is gekomen en nog een stuk of 3 keer gebeld maar is niet bereikbaar. Dit alles in een tijd van 3 weken zeg ik echt heel eerlijk dat het echt een heel slecht bedrijf is.
Sterke punten Geen.
Zwakke punten Telefonische bereikbaarheid. Je word zogenaamd teruggebeld. Een email hoef je ook niet te sturen want daar krijg je ook geen reactie op.
Slecht
Het begon allemaal leuk. Tot op het moment dat ik betaalt moest worden. 3 weken lang er achter aan moeten bellen en elke week weer zeggen: "ja donderdag staat het er echt op" zo triest die lui.
Plus ze hadden gezegt dat na 2 weken mijn gegevens gewist zouden worden 3 kwart jaar later word ik nog steeds dood gegooid met die mails van hun en wat opvald is dat het al heel lang en heel veel dezelfde Adv. Ze zoeken al een half jaar naar een winkel stylist om de Xenos in te richten. Echt triest.
Ik hoop dat die mensen een keer de verkeerde tegen komen want zo ga je gewoon niet met mensen om.
heel simpel.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Te veel
NIET AAN BEGINNEN
Studenten XL geeft meer om haar opdrachtgevers dan personeel. Op oudejaarsavond had ik mijzelf aangemeld op een opdracht. Ik werd 3 uur van te voren afgebeld waarbij ik oudejaarsavond alleen thuis moest vieren. XL heeft gezegd dat ze helemaal niks gaan vergoeden. Terwijl als dit andersom was gebeurd ik in grote problemen zat. Als student kan je beter als zzper werken bij verschillende platforms zoals Temper of YoungOnes dan dat je jezelf in dienst laat nemen. XL STUDENTEN UITZENDBUREAU IS NIET AAN TE RADEN ! BEGIN ER NIET AAN!
Sterke punten
Je kunt ze bellen
Zwakke punten
- slechte communicatie naar personeel
- oneerlijke verhouding tussen personeel en opdrachtgever
- negeren je mails
- lage salaris
Verschrikkelijk
Twee maanden, 10 telefoontjes en talloze emails later nog steeds mijn loon niet ontvangen. Je wordt alleen maar doorverbonden en krijgt verder niks te horen.
Sterke punten
Niks
Zwakke punten
Service
Contact
Uitbetaling
nooit meer
Stelletje onwetende mensen die daar werken.
krijg je een contract staat er een relatiebeding in??
-Ik weer contact met ze opgenomen betreffende relatiebeding dat het niet bedongen mag worden met een minderjarige. Kreeg ik als antwoord terug: Ja dat mag zeker wel want dat krijgt iedereen mee in zijn contract.
- krijg ik de vraag of ik een nachtdienstje wil draaien als garderobe dame van 23:00 tot 07:00?? Moest ze weer duidelijk maken dat een minderjarige GEEN nachtdiensten
mag werken.
-gekloot met je gewerkte uren, word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Na 2 weken nog steeds mijn volledige uren niet uitbetaald gekregen.
Sterke punten
In het begin vriendelijk totdat jij ze op hun fouten wijst. Komt de kat uit de mouw want ja wat weet een studentje...
Zwakke punten
-loonstroken die niet kloppen
-uitbetalen van uren niet kloppen
- kennis van arbeidswet en regelgeving ver te zoeken. Jij als
1ste jaar MBO'er moet het ze duidelijk maken hoe het precies zit.
-fouten geven ze niet toe.
Geen reactie
Meerdere keren contact gehad over het feit dat ik mijn persoonlijke gegevens niet kan aanpassen op de website. Er werd mij geadviseerd mijn sollicitatie naar een e-mailadres te sturen. Dit is inmiddels 2 weken geleden en heb er niets meer over gehoord. Tot op heden heeft niemand mij kunnen helpen met mijn gegevens aanpassen. Krijg nu dus ook steeds mailtjes voor vacatures 100km bij mij vandaan.
GA HIER NIET WERKEN
Ga alsjeblieft niet werken bij XL.
Het is een vreselijk bedrijf dat niet weet hoe ze met haar medewerkers om moeten gaan.
Tegen uitzendkrachten wordt continu gelogen en bedrogen en schijnheilig gedaan.
Tegen fulltime medewerkers zijn ze nog erger. Je wordt continu aan het lijntje gehouden, minimum salaris wat ook iedere keer niet verhoogd wordt, bonus systeem slaat nergens op want is onhaalbaar.
Daarnaast werk je bij XL iedere dag over en krijg je hier helemaal niets voor terug. Zelfs geen waardering.
Sterke punten
- liegen en bedriegen
Zwakke punten
Alles wat ik zojuist heb beschreven en nog erger.
Belachelijke samenwerking
Ik zag een super leuke vacature bij XLuitzendbureau, waar ik meer ervaring kon op doen voor als ik mijn 'hbo-social work' diploma zou behalen. Heel fijn, want als je rechtstreeks bij instellingen solliciteert, kom je er meestal niet doorheen, omdat je nog geen diploma hebt.
Ik werd na het solliciteren snel teruggebeld en ingepland voor een gesprek en zelfs al snel ingepland voor een dienst. Mijn geluk kon niet op, dacht ik nog!
Ik reageerde dagelijks op de diensten die beschikbaar waren in de flexpool en kon dus ook veel uren maken. Ik leerde veel van de instellingen en deed het ook met plezier.
Tot het moment van de uitbetalingen.. Ik kreeg veel te weinig uren uitbetaald. Een foutje is menselijk, dus het maakte mij niet erg veel uit en dacht bij mijzelf: ik bel ze wel! Nou.. succes ermee. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Je mails worden niet of onzinnig beantwoord. Telefonisch word je afgewimpeld (door 1 van de medewerkers zelfs ASOCIAAL behandeld). Diegene over de loonvragen is zogenaamd telkens 'net' in gesprek. Zelfs tijdens het ingeplande "loonvragen uurtje" (elke maandag tussen 11-12 uur) kan je ineens niemand bereiken. Nu had ik het geluk dat mijn contactpersoon een hele lieve meid is en zij erachteraan ging. Uiteindelijk opgelost. Ik dacht het zou wel.. en maakte gewoon weer wat uren. En ja hoor, het was weer raak 4 weken later en nog weer geen uitbetaling (tot heden nog niet overigens). Tot mijn schrik las ik toen de reviews op internet. Ik heb mij uitgeschreven en ben nog hard achter mijn geld aan. Ben benieuwd of ik dit dan toch echt volgende week eindelijk vervang.. ;)
Sterke punten
- Leuke diensten
Zwakke punten
- Afwimpelen aan de telefoon
- Van het kastje naar de muur sturen
- Te laat of te weinig uitbetalen of HELEMAAL NIET
Teleurgesteld
In het begin alles goed, veel uren kunnen werken. Altijd heel flexibel. Tot ik een keer niet kon, dan werd er gedreigd met mijn positie in de pool. Want ja iedereen moet flexibel zijn... Nu is er een enorm gekloot met het salaris en als je mailt reageren ze gewoon niet. Wel op andere mailtjes, maar als het om het geld gaat heerst er struisvogelpolitiek. Afspraken daar doen ze niet aan, tenminste ze houden zich er niet aan. Zo jammer, want ik heb wel ervaring op kunnen doen en heb uiteindelijk een contract bij de opdrachtgever gekregen. Maar hoe XL nu met hun werknemers omgaat kan gewoon niet.
Sterke punten
Op het moment niets. Wel fijn voor mensen die er niet afhankelijk van zijn.
Zwakke punten
Dreigen met je plek in de pool, mensen voortrekken met diensten en rommelen met geld alsmede het zomaar zonder bericht verlaten van de loonstrookjes. Niet reageren op mails en afwimpelen per telefoon.
onbeschofte medewerkers die je telkens in de reden vallen en weinig informatie verstrekken
uitermate slecht uitzendbureau met onprofessioneel personeel die de vacatures waar jij als persoon naar op zoekt bent niet op jou wensen afstemmen.
ze vallen u telkens in de reden en willen uw verhaal niet uithoren en uiteindelijk word je geweigerd voor een solicitatie bij het uitzendbureau zonder dat je überhaupt je verhaal hebt kunnen doen.
ze zitten kauwgom te kauwen achter de telefoon en ze zijn zo snel en opdringerig.
kortom uitermate slecht, en ik ben blij dat ik hier geweigerd ben en niet via dit uitzendbureau ergens terecht ben gekomen want wie weet in wat voor bedrijf ik te werk gezet zou worden.
Pure oplichterij
Beloven je gouden bergen, maar is achteraf bullshit! Heb mij meer dan 100% ingezet voor deze uitzendbureau. Het kan ze niks schelen! Ondankbaar en arrogant! ZEKER NIET AAN TE BEVELEN!
Sterke punten
Niet!!!
Niet!
Zwakke punten
Beloven je gouden bergen maar je krijgt er niks voor terug!
Onbeschoft uitzendbureau
Zoals velen blijkbaar, heb ik ook een zeer slechte ervaring gehad met XL als werknemer. XL betaalt heel erg random (of niet!?) uit. Het termijn van uitbetaling ligt bij XL op maximaal 1 maand, nou ben ik inmiddels al twee en een halve maand verder en ik heb nogsteeds niet uitbetaald gekregen voor verschillende klussen.
Nou heb ik ook een keer voor XL gewerkt voor een mager loontje van bijna 7 per uur bruto. Nu sprak ik bij dat bedrijf een leeftijds genootje die daar ook net werkte en zij kreeg meer dan het dubbele betaald! Maarliefst 15 Netto per uur! Het zijn echt waar onbeschofte afzetters.
XL pakt de helft van je loon! Kijk bij andere uitzendbureaus bijv. temper waar ik gekeken heb en je komt de zelfde klussen tegen bij de zelfde bedrijven voor het dubbele salaris om dat temper dus niet zo onbeschoft is om de helft van je salaris te pakken per uur maar dan 1 per gewerkt uur.
Verder is de communicatie waardeloos. Je wordt onbeschoft en grof tewoord gestaan als je opbouwend kritisch bent over de boven genoemde punten en het is vaker voorgekomen dat terwijl ik aan het werk was voor XL een avond dat ze me gingen bellen voor een afwasbaantje voor 6 bruto per uur voor de zelfde avond. Het is echt een zooitje ongeregeld.
En nu is het maar de vraag of ik alles wel eerlijk uitbetaald ga krijgen waarvoor ik heb gewerkt of dat ik het hogerop moet gaan zoeken.
Ik zou zeggen zoek een ander uitzendbureau!!!
Sterke punten
Mensen oplichten, werknemers waardeloos behaldelen.
Waardeloos bedrijf met amateuristisch personeel
Ik wilde af en toe wat bij verdienen en houd van werken in de horeca. Ook leek het mij leuk om regelmatig wat andere horeca zaken te zien en afwisselde werkzaamheden te hebben. Zo leek XL een bedrijf te zijn wat dit kan bieden.
Maar niets is minder waar. XL is (letterlijk) het afvoerputje als het gaat om werken in de horeca. Het grootste deel van de diensten dat wordt aanboden betreft werken in een spoelkeuken. Het salaris voor verschillende diensten is in vergelijking met wat normaal is in de horeca ook verre van toereikend en valt gemiddeld zo'n 2,- p.u. lager uit. Ook tijdens de dienst word je niet beschouwd als volwaardig lid in de bediening bijvoorbeeld, maar ben je gewoon het loophondje.
Ik heb 7 weken op het salaris van mijn eerste opdracht moeten wachten. Dit was daarnaast ook een opdracht die ver onder mijn niveau was. Toen het salaris er eindelijk was, bleek dit nog niet de helft te zijn van wat mij werd verteld. Na veel te hebben gebeld hierover en misschien wel 20 keer te hebben gemaild is er nog steeds niets aan gedaan.
Mijn tweede uitzendopdracht was voor een dance event. Ik keek hier naar uit. Maar helaas, XL had het gore lef om 40 minuten voor vertrek van huis af te bellen.
Hoe maak je jezelf geliefd bij je werknemer....
Kortom XL is een organisatie die er totaal niet voor haar werknemers is. Er werken een paar meisjes die aardig de telefoon opnemen, maar uiteindelijk niets kunnen betekenen voor je. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Communicatie is verschrikkelijk. Pas na het sturen van geïrriteerde mailtjes wordt er contact met je opgenomen. Er is ettelijke keren excuus aangeboden met de belofte dat het beter zal verlopen in de toekomst. Uiteraard komt daar niets, maar dan ook niets van terecht.
Verschrikkelijk.
Sterke punten
Niet reageren, niet opnemen, excuus aanbieden, mensen afbellen, geen salaris betalen
Zwakke punten
Uitzendopdrachten, salaris, communicatie
Slechte uitzendbureau die soms belachelijk respectloos is
In het begin ging het goed, er werd duidelijk gecommuniceerd en ik kreeg netjes mijn loon betaald, totdat ik op een gegeven moment te horen kreeg dat ik op non-actief werd gezet. Ik heb vervolgens gevraagd aan een nieuwe medewerkster die Marloes heet hoe dit zat, en zij zei dat dat kwam door een slechte review van iemand van Greetz. Ik ben dus op non-actief gezet door een slechte review, terwijl ik bij meerdere opdrachtgevers wél goed werk verricht heb. Ik ging vervolgens aan Marloes doorvragen hoe het kwam dat ze me niet goed hebben gevonden, maar ik kreeg geen antwoord. Ze ging maar de vraag ontwijken en bij de derde keer zei ze dat ze me op van het systeem wilde verwijderen, terwijl ik simpelweg gevraagd had hoe het kwam hoe dit gebeurd is. Verschrikkelijk.
Sterke punten
Het uurloon is soms hoog
Zwakke punten
Belachelijk respectloze houding van sommige medewerkers (looking at you Marloes)
Wisselvallige communicatie
Blijkbaar racisme
Racistisch, amateuristisch kennen geen communicatie
Ik raad xl uitzendbureau(Amsterdam) bij iedereen ten zeerste af!!
Communicatie is echt belabberd, het duurt meer dan een week voordat je een reply op je mails krijgt ALS ze tenminste terug mailen. Met een typisch nederlandse naam en een cv vol met gaten kan je direct aan de slag. Heb je een niet westerse naam, ben je hoog opgeleid en heb je een goedgevulde cv,dan zijn de vacatures zogenaamd komen te vervallen. Een kennis heeft een aantal keren via xl gewerkt en moest meerdere weken op haar salaris wachten!! Ook op haar vele telefoontjes en mailtjes werd pas na 5 dagen gereageerd.
Zwakke punten
Discriminerend en ze hebben totaal geen communicatieve vaardigheden.
De slechtste uitzendbureau
Via google op hun site terecht gekomen en gesolliciteerd voor een simpele baantje onder mijn niveau. Na een week of twee reactie gekregen dat er voldoende kandidaten zijn, oke kan gebeuren. Erna vier keer gesolliciteerd voor verschillende baantjes en alle vier keer dezelfde standaardmail ontvangen dat er voldoende kandidaten waren. Terwijl de vacatures nog op de site stonden. Ik heb ook vaak gebeld en nagevraagd of die vacatures nog open stonden en ja hoor, ze zoeken nog mensen.
Ik had het vermoeden dat zij sollicitanten op basis van hun naam oordelen en niet op de kwaliteiten. Omdat ik een buitenlandse naam heb, besloot ik om maar onder een oerhollandse naam te solliciteren met slechts een middelbare schooldiploma en weinig werkervaring en ja hoor! Direct een belletje of ik wil komen werken. Wat kan je hierop nog zeggen?
Zwakke punten
Veel leugens die een kind nog niet gelooft, selecteren sollicitanten op basis van hun naam. Elke keer dat ik iemand van de uitzendbureau aan de lijn had, leek het alsof ik met amateurs te maken had.
Slechtt!
Vreselijk bedrijf. Ik ben ten eerste op "non-actief" gezet omdat ik ziek was en niet kon werken, waardoor ze niet op mij konden bouwen.. non-actief betekent dat je helemaal niet meer voor ze kunt werken. Ook heb ik hard gewerkt om wat centjes te verdienen, waarna ik gewoon niet ben uitbetaald! Ik heb meerdere malen gemaild en gebeld, maar het maakt ze niks uit. Als je belt, zegt men zet het maar op de mail en als je mailt, reageren ze gewoon niet.
Verder plannen ze je ergens in sturen ze een bevestiging per mail, waarop jij nog moet reageren zodat ze weten dat de bevestiging in goede orde is ontvangen (het is gewoon mail, kan niet echt kwijtraken) en na dit alles moet je nog steeds elke dag inbellen voor de volgende dienst, ook al ben je aan het werk. Ook moet je werkbriefjes faxen en in tegenstelling tot wat zij zeggen over dat de uren toch wel worden doorgegeven, is dit niet het geval.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Te veel onzin, chaotisch, betalen niet normaal uit. Wat je je maar kunt bedenken
Het allerslechtste bedrijf ter wereld
Ingeschreven via de website. Na verloop van tij een mailtje gehad over een vacature waar ik op gereageerd had. Of ik even telefonisch contact op kon nemen. Toen ik ze belde was mevrouw te druk of ik na het weekend even terug kon bellen. Na het weekend gebeld was mevrouw ook druk en zou ik de volgende dag teruggebeld worden. De dag nadat ik teruggebeld zou worden toch maar weer even gebeld. Mevrouw was uiteraard weer niet bereikbaar en ze zou mij de volgende dag weer terug bellen. Uiteraard weer niet gebeurd. Een e-mail gestuurd waar tot op de dag van vandaag nog geen reactie op terug is gekomen en nog een stuk of 3 keer gebeld maar is niet bereikbaar. Dit alles in een tijd van 3 weken zeg ik echt heel eerlijk dat het echt een heel slecht bedrijf is.
Sterke punten
Geen.
Zwakke punten
Telefonische bereikbaarheid. Je word zogenaamd teruggebeld. Een email hoef je ook niet te sturen want daar krijg je ook geen reactie op.