Als je zoekt naar een betrouwbare partner in de wereld van human resources, is Unique zeker een naam die bovenaan je lijstje moet staan. Met een uitgebreide ervaring en een inzet voor zowel MKB als grote bedrijven, biedt Unique een scala aan diensten die je verder kunnen helpen, of je nu werkzoekende bent of werkgever.
Unique profileert zich als dé HR-specialist en kennispartner die meer biedt dan alleen de standaard wervingsoplossingen. Met een groeiend marktaandeel en renderende resultaten behoort Unique tot de top van Nederlandse bedrijven. Hun dienstverlening laat zich kenmerken door toegankelijkheid en persoonlijke benadering, ondersteund door innovatieve technologieën.
Voor werkzoekenden biedt Unique een breed scala aan mogelijkheden. Of je nu net begint op de arbeidsmarkt of op zoek bent naar die volgende stap in je carrière, Unique helpt je bij het vinden van de baan die bij jou past. Vanaf het moment dat je jezelf inschrijft, ben je binnen twee minuten klaar om de zoektocht naar de perfecte baan te starten, zonder daarbij een CV of motivatiebrief te hoeven overleggen. Dit alles is mogelijk met hun gebruiksvriendelijke en toegankelijke platform.
Wat Unique echt onderscheidt, is hun persoonlijke benadering. Ze kijken verder dan alleen je cv en diploma's. Ze willen weten wat jouw talenten, karaktereigenschappen en persoonlijke bijzonderheden zijn, en matchen jou met een baan die echt bij je past. Dit wordt onder andere ondersteund door hun Talentscan, die je in slechts vijf minuten kunt doen om je sterke punten en verborgen talenten te ontdekken.
Voor werkgevers biedt Unique eveneens een uitgebreid scala aan diensten. Van employer branding tot werving en selectie, Unique heeft de middelen en expertise om het juiste talent voor je organisatie te vinden. Ze bieden ook project- en planningsdiensten en hebben speciaal ontwikkelde high-impact programma's voor verschillende sectoren.
Met een innovatieve benadering maakt Unique gebruik van technologie om hun diensten te versterken. Denk hierbij aan virtuele agents zoals 'Scotty', die deel uitmaken van hun customer care-programma. Bovendien investeren ze in gelijke kansen met hun 'Uniqueverse', een eerste vestiging in de metaverse waar je een avatar kunt aanmaken en een talentenpaspoort kunt ontvangen.
Unique is niet alleen een uitzendbureau. Ze helpen je ook bij je persoonlijke ontwikkeling met diverse opleidingen en trainingen. Bovendien bieden ze sollicitatietips die je voorbereiden op het vinden van die droombaan, en zo veel meer. Met een rijke historie van 50 jaar en meer dan 800 medewerkers, beschikt Unique over de ervaring en kennis om je professioneel te begeleiden.
Of je nu een werkzoekende bent of een werkgever, Unique biedt een breed scala aan diensten die zijn toegespitst op jouw behoeften. Hun persoonlijke benadering, gecombineerd met innovatieve technologieën en diensten, maakt Unique een uitstekende HR-partner. Voor de werkzoekenden krijg je niet alleen hulp bij het vinden van een baan, maar ook begeleiding bij je persoonlijke ontwikkeling. Voor werkgevers is er een breed scala aan oplossingen voor het aantrekken en behouden van toptalent.
Unique staat voor je klaar om je te helpen je ambities te realiseren. Met hun betrokkenheid, kennis en technologie ben je verzekerd van een partner die je verder helpt, waar je ook staat in je carrière of bedrijfsgroei.
Slechtste uitzendbureau
Je krijgt vanuit niets bericht op telegram voor werk. Er wordt gevraagd of je informatie wilt, wat ze vervolgens niet opsturen.
Als deze simpele taak niet opgepakt kan worde, lijkt mij dat best wel zorgwekkend.
Ik raad aan om zo ver mogelijk bij dit uitzendbureau weg te blijven.
Amateuristisch bedrijf
Ze lieten mij halsoverkop meedraaien als gastvrouw bij neen OBA. En gedurende slechts 2 dagen kreeg ik al een aanstellings contract om te ondertekenen. Wat ik ook heb gedaan. Op de 2 locaties heb ik toen 9 uren proef gedraaid naar volle tevredenheid van de OBA leiding. Vervolgens zijn conform afspraak mijn verdiensten betaald, echter 4 uren te weinig. Mijn ondertekent 4 dagen oude contract, werd daarop volgend opgezegd met de medeling dat mijn paspoort een dag te laat bij hun was aangeboden. Hoe kan dit allemaal...? Ik voldoe aan mijn verplichtingen en Unique hoeft dat niet te doen...?? Nou voor zo'n club werk ik liever niet.
evt. reacties graag aan [email protected]
Sterke punten
Chaos, we bellen u terug, u wordt teruggebeld. NIET DUS ..!!!
Zwakke punten
Chaos, we bellen u terug, u wordt teruggebeld. NIET DUS ..!!!
Werkt er wel iemand?
Ik zag een vacature op hun site. Kwalificatie: MBO denk- en werkniveau. Ik ben volledig gekwalificeerd volgens hun eisen in de vacature.
Ik solliciteer. Krijg vrijwel direct een onpersoonlijk vraaggesprek op WhatsApp die persoonlijk lijkt omdat ze er maar gewoon een vrouwennaam aan hebben gehangen. Ik beantwoord de vragen, 1x niet met ja en nee en krijg direct als antwoord: "dit is geen ja of nee antwoord". Onpersoonlijke robot dus. En daar komt de laatste vraag: "heeft u een MBO diploma?" Ik heb 40 jaar werkervaring maar geen MBO diploma en ik ben eerlijk en oprecht dus ik antwoord met nee. "Helaas dan komt u niet in aanmerking voor deze vacature." Ik voel negatieve emotie opkomen. Waarom beginnen ze niet met deze vraag? Het chatgesprek wordt niet echt gesloten dus ik laat nog een vriendelijk commentaar achter dat dit niet de eis is in de vacature.
Nu ruim 2 weken later geen enkele reactie hierop. Ik heb na de sollicitatie gekeken bij mijn aanmelding bij Unique omdat dit noodzakelijk was. De sollicitatie stond gewoon tussen mijn gegevens. Nu 2 ruim weken later, nog geen enkele reactie en de sollicitatie staat er nog steeds.
Ook mijn CV en verdere gegevens achtergelaten, niets meer gehoord behalve wat vacature alert mails.
Ik ga nu alles verwijderen van Unique en zal mijn tijd besteden aan het zoeken naar bureaus die er zijn om mensen te helpen aan werk.
Sterke punten
Onzichtbaar personeel
Negeren
Onpersoonlijk
Stilte
Zwakke punten
Alles wat niet bij de sterke punten staat
Unique aanrader
Laurens, Sophie en Ilias van uitzendbureau Unique zijn toppers! Geven duidelijke informatie, komen afspraken na, super vriendelijk, zijn oprecht en schakelen snel! In tijden niet zo positief verrast! Mijn complimenten voor jullie inzet. Ik raad Unique zeker aan.
Slechtste uitzendbureau ooit
Wat een incompetente bende. Ze maken fout op fout. Contracten die niet kloppen, je betermelding niet verwerken. Dingen beloven die niet kloppen en bij vragen over arbo-zaken het antwoord niet weten.
Sterke punten
Geen idee
Zwakke punten
Teveel om op te noemen!
Slecht
3 bel afspraken ingepland, komen ze niet na. Diverse mails er achteraan gestuurd, beantwoorden ze niet. Erg slecht voor een uitzendbureau die zogenaamd instaat voor mensen te helpen aan een baan.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Onbetrouwbaar
Via Indeed gesolliciteerd, naar een 100% passende functie. Hierop geen respons ontvangen. Na enige tijd contact opgenomen met Unique en dan zeggen ze doodleuk, dat ze mij sollicitatie nooit hebben ontvangen. Maar ik mocht nog wel een keer rechtstreeks solliciteren, als ik dacht aan de eisen te kunnen voldoen. (Wat ik dus kon bevestigen.) Nogmaals dezelfde reactie doorgemaild en netjes een leesbevestiging gekregen. Dit was begin dit jaar. Op dit moment zit ik nog steeds te wachten op een terugkoppeling...
Zwakke punten
Onbetrouwbaar en manipulatief. Lakse houding.
Je hoort niks
Als je ergens op solliciteert krijg je snel contact. Vervolgens wordt er niks mee gedaan. Zou teruggebeld/gemaild worden nadat ik mijn cv had doorgestuurd, niet gebeurt. Had later nog een belafsrpaak ingepland, uur gewacht maar niet gebeld. Krijg verder geen reactie meer.
Sterke punten
Niks van zich laten horen zijn ze heel goed in.
Waardeloos uitzendbureau
Ze discrimineren en nota bene anno 2023!
Sterke punten
Niks
Zwakke punten
Discriminatie en bijna geen communicatie
Mailen praten wachten
Uitzendbureaus hebben zelf al jaren niet door dat ze steeds meer op buraucratische overheden zijn gaan lijken die ondoelmatig opereren binnen arbeidsmarkt ... mailen mailen, praten praten, wachten wachten, en weer cirkeltje opnieuw ... ach ja die bruto-marges zijn niet kinderachtig met al die tijdverspilling naar werkgevers !
Sterke punten
Optie dat je wekelijks geld hebt
Zwakke punten
Bureaucratisch tot in de eeuwigheid en dan vreemd vinden dat werkgevers al voorzien zijn, zelfs meest simpele baantjes traject doen ze eeuwig over !
zo jammer
In het verleden met veel plezier voor Unique gewerkt. Nu nieuw team oid???
08/03/2023 gereageerd op vacature, belteam sos international vluchtelingenspreiding. Heb de ruimte en dacht maatschappelijk goed bezig te zijn.
Direct (automatische) reactie dat binnen 2 dagen contact wordt opgenomen.
16/03/2023 gemiste oproep van 010-4354811 unique R'dam???
teruggebeld, persoon is in gesprek, je wordt teruggebeld.
S'middags zelf gebeld, intercedent had 2ex gebeld?? Niets in gemiste oproepen.
17/03/2023 15.00u intake gesprek gepland. Intercedent belt niet.
17/03/2023 16.00u Zelf gebeld over hoe of wat.
Lauwe reactie, het interesseert ze niet. Zelfs 1 ster is teveel
SOS international succes en sterkte met dit uitzendbureau
Sterke punten
geen
Zwakke punten
zie bovenstaand
Medisch discriminatie
Leid je aan een chronische ziekte? Dan wordt je door unique medewerker(s) afgekeurd om je ziekte. Dit is medische discriminatie. Ze sturen je sollicitaties niet door naar het bedrijf waar je voor solliciteert. Daarnaast werd er constant doorgevraagd naar medische gegevens waar niet naar gevraagd mag worden.
Sterke punten
?zijn die er?
Zwakke punten
Communicatie.
Telefoon opnemen.
Weten niet dat ze een antwoord apperaat hebben waarop je moet inspreken als ze niet opnemen.
Geld zaken ook altijd problemen
Waardeloos
2x een gesprek via Unique gehad, en de eerste keer ging ik er achteraan na 1,5 week en toen zeiden ze; ja ik heb ook niks gehoord. Ik denk; oke kan gebeuren. 2e gesprek bij een bedrijf gehad en hoorde weer niks, na een week weer contact opgenomen en word via alle manieren compleet genegeerd. NOOOOOOIT meer dat ik via hun solliciteer. Deze ene ster zijn ze geeneens waard.
Sterke punten
Beloftes breken en zijn erg goed in niet communiceren.
Zwakke punten
Communicatie, beloftes nakomen.
Slecht
Ingeschreven, had telefonisch een afspraak gemaakt ik zou bevestiging hiervan krijgen maar nee. Langs en aangegeven dat ik geen bevestiging van onze afspraak heb ontvangen. Antwoord van hem "zat nog in mijn concepten" uhuh maar ik dacht laat maar gaan. Uur lang gesproken heel gezellig en mooie praatjes. Hij had nog een oude cv, mijn nieuwe gestuurd. Hij zou mij de volgende dag bellen en mij een e-mail sturen niets van dit alles.
Vandaag langs gegaan want de telefoon opnemen is daar nogal moeilijk. En ik zei "ken je mij nog" jaaa maar eigenlijk niet. Ik zei "je zou mij iets sturen en mij ook bellen" beiden niet gedaan. Toen schrok hij, collega's zaten er bij is natuurlijk niet leuk. Ik houd er niet van als je een afspraak maakt, dat je je er niet aan kan houden.
Hij zou vandaag mij een e-mail sturen. Dit heeft hij tot op heden niet gedaan. Blijkbaar hebben zij geen vacatures.
Linkedin gaat een stuk makkelijker daar word ik benaderd.
Tevens als je je inschrijft bij Unique dan word je gebombardeerd met e-mails/vacatures.
Als je de kans hebt ga niet naar Unique, je komt er niet verder. Collega had mega problemen bij het betalen en dit duurde weken. Andere collega had hier ook last van het is dat haar man daar toen werkte en het voor elkaar kreeg om het loon uit te keren.
Sterke punten
Ze praten gemakkelijk
Zwakke punten
0 afspraken nakomen en liegen. D
Een groot drama
Dramatisch
Nooit bereikbaar
Heb een tijd lang via unique bij de ggd gewerkt. Het is te schandalig voor woorden. Je staat standaard 1.5u in de wacht als je ze wilt bellen en mail wordt niet beantwoord, of pas na een dag of 4. De goedkeuring en uitbetaling van uren is op vrijdag 17u. Als hierbij iets misgaat heb je dikke pech en kun je ze pas maandag weer proberen te bereiken. Als je enigszins de keus hebt, ga dan niet via Unique werken
Zo slecht
Ik had gesolociteerd op een baan bij unique. Ik werd gebelt ze hadden wat meer info nodig waaronder mijn diploma's en of ik daar foto's wou maken en doormailen ,prima. Meneer zou mij een mail sturen met het email adres waar ik het naar moest mailen. Mijn email adres werd genoemd maar nooit een mail ontvangen. Copy past is waarschijnlijk moeilijk. Na 2 dagen via de site een mail gestuurd met de vraag hoe het nu zit, nooit wat van gehoord. Na 1 week wachten gebelt . Ik had het verkeerde nummer ik moest een ander nummer bellen . Ik het andere nummer gebeld voicemail ingesproken waarvoor ik belde en telefoonnummer achter gelaten. 6 uur later werd ik terug gebelt en hebben ze mijn voicemail in gesproken. De meneer die belde was over duidelijk aan het eten aan het smakken te horen en sprak met je en jij ( DAT IS EEN NO GO IN KLANTENSERVICE) . Ik moest terug bellen om te kijken wat ze voor mij konden doen en wat het probleem was . ( naast copy paste is luisteren ook een probleem ) Ik weer terug gebeld en weer de voicemail. Ik ben er dan klaar mee voicemail ingesproken met het verzoek al mijn gegevens uit het systeem te halen. Als ik zo om zou gaan met klanten in de klantenservice zou ik ontslag krijgen. Ze hebben weer terug gebelt maar deze keer geen volledige voicemail ingesproken , ik denk dat ze dachten dat ze hadden opgehangen dat was niet zo. Het enige wat ik daar op kan zeggen ik bedankt je moeder ook.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Zeer slechte communicatie
Met geen mogelijkheid te bereiken. Zelfs ziekmelding. Op geen enkele email een antwoord. Alle andere reviews zijn zeer herkenbaar. Klacht indienen via site: oeps er ging iets mis. Site niet bereikbaar. HR met een unique benadering? Unique is uniek in een zeer onbeleefde, onwelwillende en onzorgvuldige behandeling van haar medewerkers. Hoe slecht moet je functioneren voordat je ter verantwoording wordt geroepen.
Advies: zoek elders.
Sterke punten
Invoeren van gewerkte uren.
Zwakke punten
Communicatie en zorgvuldigheid.
Reserveringen houden ze vast
Mijn reserveringen worden langer vastgehouden als contractueel afgesproken is. Ik heb het idee dat ze dit bewust doen.
Sterke punten
Contactpersoon reageerde netjes en snel.
Zwakke punten
De uitbetalingen zijn waardeloos.
Profiteren van mijn geld.
Minder dan 1 ster
Wat een onbeschofte recruiters.....onbegrijpelijk dat opdrachtgevers zaken met deze firma willen doen. \\r\\nStonden 20 jaar geleden als zeer goed bekend maar zijn inmiddels afgezakt naar het niveau bedroevend slecht.
Sterke punten
Die zijn er niet
Zwakke punten
Onbeschoft\\r\\nNiet betrokken \\r\\nGeen commitment
KUT bedrijf
Zeer slecht (lees: nooit) telefonisch bereikbaar, maar als zij jou nodig hebben hangen ze continue aan je lip.
Zeer slechte service en betalen gwn niet uit. Bedrijf heeft me een aantal grijze haren extra bezorgd. Als ik 0 sterren kon geven had ik het gedaan
Sterke punten
Geen
zeer slechte uitzendburo
contract werd niet verlengt omdat men beweert dat ik in 2020 wel 16 x ziek ben geweest ben in dat jaar 4 x ziek geweest ik zat toen nog in status A dat betekent dus elke x als je ziek ben wordt je contract verbroken en als je weer aan het werk gaat dan teken je online een nieuw contract dus dat zou betekenen dat ik 16 x een nieuw contract heb moeten tekenen goh waarom heb ik dan maar vier contracten wat zij ook doen is de xen dat ik naar huis werd gestuurt ivm Corona 3 x en ik heb 3 x een arbeidsongeval gehad daar komt ook nog eens bij arbeidsongeval is 100% ziektegeld heb ik tot op heden niet gekregen wat zij ook hebben gedaan verledenjaar is mijn vakantie geld in 1 x uit betaalt terwijl ik daar helemaal niet om had gevraagt gevolg ja werd er gezegt dat is omdat je een nieuwe contract heb ik geloof dat zij verplicht zijn om mij daar ruim van te voren in te lichten zodat ik mijn vakantie kan op nemen gevolg is dat ik bijna twee jaar achter elkaar heb gewerkt gevolg daar van begin dit jaar een zware burnout liep bij 3 psy dire maanden wilde ik weer re integreren (uitzendburo is daar verantwoordelijk voor ) heb een gesprek op kantor gehad van Unique met een of een andere hoge typmiep die zij dat ze over een week contakt met mij zal nemen om te beginnen met te re integreren sins dien heb ik niets meer gehoord van hun dus heb me ziek uit dienst gemeld en zit nu in de ww Ik las ook dat er een hoop klachten zijn betreft salaris uit betaling klopt daar zijn zij meester in
Sterke punten
totaal GEEN
Zwakke punten
in alles, contakt ,administatie,salaris uitbetaling , nooit een terug koppeling als je gebelt heb ,slordig met contracten ,
zeer slecht uitzendbureau ,salaris wordt niet normaal uitbetaald verspreid over weken
nooit gaan werken bij unique ,ze maken beloften niet waar,je wordt belazerd met alles en nog wat .je krijgt geen volledig reiskosten uitbetaald ,als de opdracht gever een max km per enkele rit dus reken voorbeeld als je 50 km moet reizen en de km zijn begrenst tot 25 km per rit ,zullen de meeste mensen denken ,wat elk uitzendbureau doet een rit naar bestemming en terug weer een rit dan zou je 2x 25km krijgen bij unique krijg je alleen de heen rit de andere rit niet ,je wordt gewoon zwaar genaaid .nadat ze eerst zeiden je krijgt zowel heen als terug km vergoeding tot max zoveel km per rit ,vestigingen werken met tickets naar het hoofdkantoor .als je eentje heb daar die niet zit op te letten wat er in je contract staat ,dan wordt alles vergeten als je dan 1 week werkt krijg je salaris ,toeslag en reiskosten betaald over drie weken ,stelletje amateurs
Sterke punten
aardige mensen op de vestigingen ,meer positieve punten heb ik niet is nog geen eens 1 ster waard
Zwakke punten
teveel om op te noemen
nooit telefonisch bereikbaar
graag never nooit voor unique werken, er is altijd iets met betaling, ze zijn NOOIT telefonisch bereikbaar, ze zijn super onvriendelijk, alles moet je zelf oplossen, geen aanrader!!!
Sterke punten
geen
Zwakke punten
alles! slechtste uitzendbureau ooit.
Incasso
Hallo,
Sorry dat ik dit zo al moet beginnen maar ga never via Unique meer werken . Slechtste ervaring ooit . Hun hebben een fout in het systeem gemaakt die ik een paar dagen later had opgemerkt en er gelijk achteraan ben gegaan . Mij werd telefonisch verteld dat het een fout in het systeem was en dat ze er gelijk werk van zouden maken . Paar dagen later terug gebeld om er nog zeker van te zijn dat ze het niet waren vergeten .
Nu een half jaar verder krijg ik uit het niets zonder enige waarschuwing of dergelijke een incassobrief met een bedrag waar je niet gelukkig van wordt , blijkt het dat UNIQUE een fout in het systeem heeft gemaakt waardoor deze rekening is ontstaan , Dus officieel is het niet mij fout en heb ik er niks mee te maken ondanks dat ik nu wel een incasso bureau in me nek heb die me mailtjes en brieven stuurt dat ik het bedrag binnen een paar dagen moet betalen . Unique heeft er verder ook geen moeite in gestopt om samen naar een oplossing te zoeken of het te willen oplossen , nu forceren ze mij om de rekening te betalen , dus officieel maken hun een fout en moet ik er voor boeten .
Sterke punten
Sterke kant van Unique is dat ze goed zijn in problemen bij andere leggen
Zwakke punten
Hun zwakke punten zijn beloftes nakomen want dat doen ze nooit